tARDOR 2024
Divendres, 22 de novembre
MÚSICA PER A FLAUTA I ELECTRÒNICA, per Zahir Ensemble (ESP)
Zahir Ensemble ens proposa un programa de música electroacústica molt interessant per a flauta i electrònica. En aquest concert escoltarem obres per a flauta i electrònica de Kaija Saariaho (1952-2023), Philippe Manoury (n. 1952), Alberto Carretero (n. 1985) i l'estrena mundial de "Xaman" (2024) de Ramon Humet (n. 1968).
19:00
Presentació
Des del moment de la seva fundació, ZAHIR ENSEMBLE concita immediatament l'interès de joves i experimentats intèrprets tant de l'àmbit espanyol com de l'internacional, tots amb la determinació d'experimentar i mostrar la riquesa del panorama musical dels segles XX i XXI, tot abordant fins i tot obres per a orquestra de cambra de gran format, gràcies a la versàtil configuració de la formació.
La seva trajectòria avala el compromís amb la interpretació del gran repertori del nostre temps, de gran varietat estètica i més rellevància artística i històrica, i no obstant gran absent de la programació dels circuits habituals.
Concert amb el suport de l’INAEM (Instituto Nacional de las Artes Escénicas y de la Música) del Ministerio de Cultura y Deporte del Gobierno de España
Dissabte, 23 de novembre
CONCERTS DE MÚSICA ELECTRÒNICA, per Joan Bagés i Rubí
La invenció de l'electrònica va suposar una autèntica (r)evolució en la música del segle XX fins al punt de transcendir gèneres i estils. El compositor i artista sonor Joan Bagés i Rubí ens proposa dos concerts només d'electrònica amb dos enfocaments ben diferents.
El dissabte 23 tens l'opció d'assistir als dos concerts per separat o conjuntament. Si tries aquesta segona, a més de comprovar les diferències entre ambdós estils musicals dins de l'electrònica, gaudiràs d'un descompte.
Joan Bagés i Rubí (CAT)
El treball sonor de JOAN BAGÉS i RUBÍ inclou música instrumental, electroacústica, acúsmàtica i instal·lacions sonores. Lluny d'abordar aquestes facetes creatives com a elements independents, intenta traçar un continu basat en la creació de xarxes entre aquestes disciplines. Ha desenvolupat també el concepte de "partitura sonora".
El seu treball i recerca està centrat en la creació i l'estudi de les relacions musicals electroacústiques, multimèdia i audiovisuals, composant obres que exploren diferents tipus i nivells d'interactivitat amb l'objectiu d'explorar noves relacions entre música i públic.